Bijzondere dag! Om mani padme hum

27 april 2017 - Kathmandu, Nepal

Gisteren avond niets meer gedaan dan rustig aan tutten in mijn kamer.
Even naar buiten geweest om momo's te eten.
Die blijven zo lekker,gefrituurde groenten in een deeg jasje.
Heb mijn wakker op 8.30 staan en dus heerlijk geslapen..
Heerlijke spierpijn van het lopen van gisteren strompelend naar het ontbijtje,daar zijn Dirk en Cillia..
Hoorde dat ik met Dirk op pad ga,Cillia is jammer genoeg getroffen door de delly belly..
Wij heerlijk door Tamel gelopen,wat een verschil met India,hier zo heerlijk op je gemak..niemand die aan je zit of op je neer kijk..het stinkt niet en het is opgeruimd..
Wij door naar het oude Hanuman Dhoka Durbar Square.
Het oude katmandu is gebouwd in 1770 en in 1979 is het een UNESCO erfgoed geworden.
Wat een mooie tempels,gebouwen en wat heeft het een schade gehad en op gelopen door de aardbeving.
Heb heerlijk met Dirk gelopen..platte grond mee en dwalen door de oude stad.. met mooie mensen op de foto gegaan..hahah niets aan koningsdag gedaan..toch met een bijzondere oranje koning op de foto gegaan hahaha en wat stinkt deze meneer.. dus nee gaat niet mee de koffer in.
Dirk en ik hadden een steeg nog niet bekeken, moesten een klein opstapje in stappen en door lopen..staan wat mensen en er werd geroepen...camera's weg!!!
Dirk kijkt mij aan zo van wat is dit...ik kijk.. komt er op het balkon heel snel de heilige kumari met haar hoofd naar buiten..ik knipper met mijn ogen en weg was ze weer..
( zo maf..haha liep als een Klein kind te stuiteren..want het is iets bijzonders als je de heilige maagdelijke godheid heb gezien...dan krijg je nog veel geluk verder op je pad)
De kumari is een meisje van nu 11 en tot dat ze ongesteld is blijft ze goddelijk en heilig..daarna gaat ze de normale wereld in.
Nu word ze gedragen want haar voeten mogen de grond niet raken..ze mag met niemand praten..ze mag nergens heen...en daarna,wil niemand met haar om gaan of trouwen want eerst was je heilig en nu gewoon..
Zo maf en zo bijzonder!!!
Toen naar het hotel,hopelijk zou Cillia bij ons aan sluiten en yeah ging iets beter.
Wij met een taxi haha kleine alto koekblik naar de grote stoepa van Katmandu.
Hobbelend bobbelend de stad door,het stof happen maar zo heerlijk om te doen.
Geniet zo erg van het reizen en ben zo gelukkig  maar mis net zo goed,mijn lieve ouders,Rico,zus,zwagerinnetje,de kleine draakjes,familie,vriendjes,dinnetjes en andere lieve mensen waar is veel omgeef.
Maar ben al bijna op de helft,over morgen vliegen naar Lhasa en dan is het echt af tellen!!
De stoepa is gaaf,kreeg gisteren een foto van mijn 2de kind Benz van de stoepa,die was vorig jaar bij de stoepa en toen waren ze nog vol op aan het heropbouwen.
Benz hij was klaar!!
Heb de mantra op gezegt,om mani padme hum.
De monniken liepen hun mantra te zeggen,ben in hun klooster geweest,gewoon zo mooi.
Wij zijn op het dak terras gaan zitten en mensen kijken,aan een lassie mango.
Was lassie mango met uitzicht!!!
whahaha komen er mensen van onze groep aan,gaan wij plat liggen op de tafel,hadden zo iets,hoeven ze even niet te zien!
Alleen werden we zo raar aan gekeken haha
Toen n.a. het struinen rond de stoepa lekker naar een taxi.
Heb zelf nog even door tamel gelopen,wat eten gehaald en ga lekker bed hangen.
Filmpje kijken en lekker rustig mijn avond door brengen.
Moeten morgen rustige dag houden om zo veel mogelijk energie te behouden en zo uit gerust overmorgen het vliegtuig in te stappen naar lhasa,het derde land komt in zicht.
Tweede week gaat in.
Vandaag mijn hoogte ziekte pillen gehaald als voorzorgs maatregel.
Dat stel ik word niet lekker in het middel in kan nemen en dan weten we dat we tussen de 4 en 5 liter per dag water moeten drinken,voor komt de hoofdpijn en zo spoelen je organen door.
Dus rustige dag,uit slapen en dan met de meiden sari Shoppe voor de laatste avond in Nepal,savonds in sari heb de mijne al.
Op een bijzondere manier gekregen.
Hahaha pinda' s eten in bed is niet wijs,het zout gaat al kriebelen..haha kan lekker worden vannacht!

1. Petra Admiraal:
    Fantastisch weer
  2. Els van der Land:
    27 april 2017
    Nog niet zo snel aftellen. Verhalen zijn veel te leuk!
  3. Corrie.:
    27 april 2017
    Heerlijk je rust nemen hoor. En morgenavond pronken met je sarixxxx
  4. Heiltje Paans:
    27 april 2017
    was weer prachtig om te lezen ,tot morgen
  5. Ria:
    27 april 2017
    Wat een heerlijke ervaring weer, zalig om het zo mee te mogen beleven en niet aftellen meis vooruit, je hebt nog bijna 2 weken. Geniet zoveel je kunt en neem al het moois mee om ons allemaal te laten stralen van al jouw belevenissen. Xxx
  6. D/:
    27 april 2017
    Een rustdag in Kathmandu, wegkruipen bij een tempeltje met een goed boek en wat te drinken. Als je op de juiste plek zit kom je niet aan lezen toe maar schuift de ene na de andere wereld toerist bij je aan voor een praatje. Je hoeft niets te doen en verveelt je daar geen moment. Jammer dat je geen pindakaas lust, naast Nederland hebben ze het daar ook.
    Nepal is vrij van malaria dus je hoef je geen zorgen te maken om een muggenprik. Geniet van je laatste dag in Nepal. Hierna wordt het weer flink anders. Trouwens handig als je kan biljarten..... je komt er wel achter in Lhasa.
  7. Carla van zomeren:
    29 april 2017
    zo nu ff verhalen lezen heerlijk of je het zelf meemaak of er gewoon bij bent!!! toppie miran. en voor je het weet zie je iedereen weer terug in nederland, maar nu gewoon lekker verder genieten. wij genieten elke x van jou belevenissen op je vakantie!!!!