Berg is over wonnen!

26 april 2017 - Nagarkot, Nepal

Heerlijk luxe douchen met koud water geweldig!
Heb lekker eerst in de zon gezeten gisteren middag en gewoon niet gelet op de water tank boven op het hotel..
Ben ook een slimpie!
Na mijn verfrissende ahum spring in spring uit douche een buffetje score in het hotel, ergens anders eten halen word moeilijk hier...even met elkaar lekker tutten..
Soep was heerlijk, gebonden gepureede groenten soep...zag er soort van niet lekker uit maar spijt dat ik niet twee kommetjes heb genomen want het eten was minder haha en het toetje konden we niet zeggen wat de smaak was..
Het zag er bruin uit en dus moest het chocolade zijn..ahumm..
Maar super gezellig hebben nog met elkaar gezongen en er liep in eens een Nepaleen binnen en die speelde in een Bollywood film..geweldig!!
Bleek de eigenaar te zijn van het hotel en morgen ochtend mochten wij zijn toren lenen.
Weddenschappen waren gemaakt of we wel of geen zicht krijgen op de Everest..
Had trouwens een schuin glazen dak raam en kon de sterren zien van uit mijn bed..geweldig!
Haha minder geweldig was de wekker..4 uur 50  lampie op je hoofd ( dank u wel meneer pols) kleding aan en voor het eerst mijn jas aan..
Haha heerlijk al die duffe koppen en hun lampjes.
Het gemopper en gegeeuw.
We mochten het nog niet af gebouwde toren gebouw in..op naar het dak...
Hijgend puffend om 5 uur en dan wachten..was schitterend om te zien..alleen de Everest was niet te zien.
Haha miertje mooi weer terug richting bed en heb nog heerlijk 2 uur kunnen tukken voor ontbijt!
Toen de wandel schoenen aan en richting een oude tempel..
Changu Narayan is de oudste in Nepal, wij via via langs de lokale bewoners en over al werden snoepjes verkocht..blijkt het vandaag moeder dag in Nepal te zijn... ☺.
En waarom er gisteren zo veel soldaten waren werd ook duidelijk,gisteren was het 2 jaar geleden dat de aardbeving in Nepal was...bijzonder dat ik gisteren in de oude stad liep!
Via het slingeren en het moeizaam af dalen komen we langs tempels, langs lieve mensen en voor we het weten zijn we bij de bus.
Je kon verder lopen maar ik ben gestopt, knie begon beetje lastig te doen en had een dikke keel.
Dikke keel was niet van de stof of zo, maar werd in eens emotioneel.
Mijn berg heb ik van Morgen gezien..de berg hen ik weg ge werkt en vandaag heb ik de berg over wonnen.
Daar kwamen de tranen kon ze niet meer tegen houden.
Trots op wat Rico en ik hebben bereikt, het mogen reizen en tot nu loopt alles voorspoedig..zo trots!
Daarna eindelijk naar de oude tempel..jammer genoeg te ver vergaan door de aardbeving.
Toen nog een uurtje knorren in ons busje richting Kathmandu...in de wijk Tamel hebben er een super luxe hotel..zo gaaf zo mooi.
Alles in chinese style..
Haha heb gelijk mijn was mee kunnen geven, en moet wat bekennen...is een aan slag op mijn budget...180 roepies..gewoon 1,80 voor de shirts,broeken en hesjes wassen.. bizar..in een hotel in Nederland betaal je je eigen scheel.. hahaha oke.. Morgen loop ik rond in kleding in andere kleur, verwassen broek zonder knopen
hahahah.
Heb gelijk gesjekt of ik warm water heb ..kan douchen.
 Net even Tamel in gelopen...leuke drukke buurt soort mierenhoop maar met lieve mensen en geen vieze luchtjes en wat ik heerlijk vind een schone straat.. stapten wat makkelijker nu door de straten.
Wat was het weer een drukke fijne bijzondere dag...morgen met Dirk en cillia naar de grote stoepa,de burning gaths en de oude stad.
Zo duik bedje in en ga heerlijk knorren..

1. Adriaan Nooitrust:
    26 april 2017
    Wat een leuk verhaal weer miertje ..wat heb je toch een geweldige vakantie. .. hoe krijg je het voor elkaar om ieder keer zo verhaal te schrijven geweldig ..nou schatje geniet van je vakantie .
  2. Mellanie van Schijndel:
    26 april 2017
    Bergen zijn er om overwonnen te worden met een lach en een traan en uiteindelijk heb je iets grandioos om op terug te kijken
  3. Ria:
    26 april 2017
    Fantastisch dat je deze berg hebt mogen overwonnen. Toekomst lacht jullie toe. Tranen horen daarbij!!! Knuffel xxx
  4. Corrie.:
    26 april 2017
    De berg genomen met een.lach en een traan. Goed gedaan!!!! Op naar de toekomst. Xxxx
  5. Anja:
    26 april 2017
    Topper! Die berg.. Zoveel keer gehoord in je verhalen! Erop en erover.. Een kanjer ben je.. En de emotie is logisch en nodig! Geniet! Xx
  6. Heiltje Paans:
    26 april 2017
    Wat ben je toch dapper om dat allemaal te doen
    Liefs je oude buurtjes
  7. D/:
    27 april 2017
    Bij de stupa rondjes lopen om de tempel en draai de gebedsmolens die er voor zorgen dat de mantra opdwarrelen naar het goddelijke. Leer maar vast de volgende mantra: "ཨོཾ་མ་ཎི་པ་དྨེ་ཧཱུྃ།" uitgesproken: Ohm Mani Padme Hum. Hij past wel bij je...
    • Ohm bevrijdt je van trots, de hoofdreden voor een wedergeboorte in de godenwereld
    • Ma- bevrijdt je van jaloezie, de hoofdreden voor een wedergeboorte in de halfgodenwereld
    • -ni bevrijdt je van lust en passie, de hoofdreden voor een wedergeboorte in de mensenwereld
    • Pa- bevrijdt je van onwetendheid, de hoofdreden voor een wedergeboorte in de dierenwereld
    • -dme bevrijdt je van gehechtheid, de hoofdreden voor een wedergeboorte in de wereld van hongerige geesten
    • Hum bevrijdt je van woede, de hoofdreden voor een wedergeboorte in de hellewereld
    Iedere slinger is een puntje waard in het hiernamaals.
  8. Ellybekker:
    27 april 2017
    Wat een prachtig verhaal toch weer , wat stel jij je kwetsbaar op , voor je nieuwe IK !! Ben zo blij voor je echt ! Liefs Elly .
  9. Geertje:
    27 april 2017
    Woww wat weer een geweldig verhaal .schat geniet nog fijn xxx
  10. Florie:
    27 april 2017
    Genieten .......... iedere keer weer, van je verhaal en zeker ook van je foto's ......
  11. Tanja:
    28 april 2017
    Wat een prachtig verhaal weer mier... met tranende ogen meegenoten!