Mulan uit Disney kunnen zijn

11 mei 2017 - Beijing, China

Dat douchen was heerlijk op de kamer bij de buren.
Even onze tijd uit moeten zingen, broodje gehaald voor avond eten en ontbijt.
Paspoort bij de hand en trein kaartje er bij. Arjan liep voor op, bepakt en gezakt met zijn spullen,Ellen en ik zal wel even volgen.
Loopt Arjan tegen een dichte deur, Ellen botst er tegen aan en mier der vol tegen aan..
Wij vol in de slappen lach en toen Moesten we nog door de douane .
Mennn kregen een controle net als in lhasa..
Wij al denken waarom,we blijven in china.
Tweede controle, snauwende politie mannen vreselijk eng.
Koffers die weer klem zaten, de snauwende mannen.
Toen hoorde we waarom,de president komt as zaterdag aan in Benjing en er komen nog meer belangrijke heren en dus nu al zware controle en een heel stuk van de muur is af gesloten.
Haha hebben wij weer!!
Heerlijk met Hanneke en ons niet potten stel in gedeeld in de trein,hebben al heel wat zitten praten.
Zo fijn!
Heb zelfs met mijn woorden schat onze Chinese buurvrouw kunnen verstaan en ze was zo lief om te ruilen met oude Fien (76)
Nu kan Fien beneden liggen, de lieve chinese dame op 2de bed en jullie raden het al,mier weer met stip op het 3de hooge bed haha.
Vorige trein gingen de lampen om 21.30 uit. Zitten we nu start klaar met lampie op je hoofd gaat het licht uit haha om 22 uur.
Wat een raar maf land !
Wan an! Weltrusten nog even heerlijk lezen.. das voordeel van de trein,kan toch niets anders doen.
Ahum 5 uur 45 licht aan..grrrr doe nou niet,het is nog midden in de nacht!!!
We zagen de voor stad van Benjing, hogere gebouwen kwamen voor bij, 22 miljoen inwoners waar van er 9 miljoen van buiten af komen en de rest geboren en getogen uit deze stad komen.
Wij waren met onze trein 3 minuten te laat en ik zeg kan de ns nog wat van leren haha super trein en heb goed geslapen.
Bus in en naar het hotel, wat een mooi hotel en wat een super kamer voor de laatste paar nachten.
Het was even snel koffers de kamer in kwakken en lopend naar de stads bus.
Het waait heerlijk hard, alleen niet zo maar een wind maar een heerlijke zand wind van uit Mongolie haha, geen last van smog maar is beter om je zonnebril op te houden anders ben je gezandstraald haha.
Door de stad heen gereden met de stads bus , wat ik geweldig vind.
Door het park gelopen langs een groot ei haha was belangrijk gebouw maar ik vond het niets en sorry weet de naam niet meer.
Parlemets gebouw en daar was het plein van de hemelse vrede..zo gaaf!!!
Draaide ons om en daar was de verboden stad.
Wat super mooi, ben veilig bij de gids blijven lopen.
Wat een mooie geweldige informatie en wat heb ik met hanneke een leuke fijne dag gehad.
Voelde me net Mulan!
Dat dappere meisje wat eigenlijk niet het leger in mocht om voor de keizer te vechten, wat als helpers de krekel en een draak had.
Deze kom je tegen op de paleizen.
Het laatste stuk was mooi, de bijzondere  mooie tuin.
Laatste stuk kregen we een park met een berg, super gaaf uitzicht maar die heb ik niet gedaan.
Was er klaar mee..energie was op!
Er na de bus in en door de stad knallen haha wat een leuke dingen die voorbij kwamen.
De rest ging richting een show die ik te duur vond, mien en fien en manon liepen met mij mee naar de metro hahaha wat een gave gewaarwording haha was weer helemaal nieuw voor mij!
Lekker 30 minuten in de metro gereden.
Stond een vrouwtje te luisteren naar mijn uit spraken chinees..zegt ze, jij praat goed Chinees haha helemaal trots.
Eindelijk de metro uit en naar het hotel.
Met de dames (Mien en Fien) uit eten.
Heerlijke Peking eend op...jammie!
Zo vreselijk lief, kreeg vandaag kado van Hanneke omdat ik voor haar wat buik tabletten had.
En Morgen avond mag ik de licht tour doen op kosten van Mien en Fien.. ( omdat ik in de trein geholpen heb met het regelen dat Fien onder in mocht slapen...moest er van blozen want heb gewoon gedaan wat ik dacht wat goed was.)
Nu vredig in mijn  mooie kamer..zo oogjes dicht en mijn  snaveltje toe!
Mulan gaat slapen

1. Heiltje Paans:
    11 mei 2017
    zo weer een prachtig verhaal ,nog even Miran dan ben je weer thuis ,dus geniet er nog van.
  2. Doranny "Do".:
    11 mei 2017
    Best eng daar met die snafwenden mannen brrrr.... maar gelukkig weer goed gekomen .
    Lief dat ze jou de licht tour kado doen. Hier heb je denk ik vrienden voor het leven opgedaan. Mooi meis. Goede reis nog xx
  3. D/:
    11 mei 2017
    Je kunt nog kiezen welk bed je gaat slapen. Ziet er geweldig uit. Jammer dat je reis naar een einde toe loopt.
  4. Ria:
    12 mei 2017
    Weer genoten van je verhaal. Geniet nog even en dan je Ro en paps en mams weer in de armen sluiten. Knuf knuf