Muur wat Ben je lang

12 mei 2017 - Beijing, China

Wat een bijzondere dag!! 8.30 de bus in,lekker onze eigen bus en we weten dat het 2 uur rijden word om bij de chinese muur te kunnen komen.
Wat hebben we geluk!!!
Geen regen,geen smog maar wel de juiste wind zo dat het helder blijft...zo blij om!
Om van de ene kant naar de andere kant van Beijing te rijden ben je 40 kilometer verder.
Dan de stoplichten en de opstoppingen er bij..dan dus 90 minuten verder,maar je heb wel een mooi stuk van de stad gelijk gezien haha.
We gaan naar een stuk muur waar de president ook heeft gelopen en dus best altijd druk is.
Haha konden kiezen,rechts reete druk of links beetje druk op de muur.
Hanneke en Ik zijn rustig linker kant in gedoken en wat een rare gekke stappen.
Kleine grote hoge lage stappen...plus hijgen zuchten lachen slappe lach maakt de dag van ons leven!
Wat bijzonder gaaf dat ik hier loop..of heb gelopen en wat is het maf om over al waar je kijk chinese muur te zien.
Zei al tegen Hanneke..de man die dit bedacht heeft had een rot dag haha en verveelde zich.
Zo blij en trots heb een stuk kunnen lopen en we hebben elkaar geholpen om door te zetten.
Medaille meer dan verdient en ons ijsje er n.a. ook haha.
Zijn officieel klim geit eerste klasse geworden haha.
Daarna naar een afthans restaurant om te eten...soort li ping a la ma flodder!!
Maar lekker eten...super
Daarna door naar het zomer paleis, is geen paleis maar een tuin aan gelegt door de keizer voor zijn moeder...zodat ze zomers in haar ahum grote tuin rond kon lopen.
Na 7 maanden was moeder verveeld en de ruin beu.
Mooi om te zien,super om er te lopen.
Vandaag de 29 graden aan getikt,smiddags kwam de smog maar zo blij dat we helder weer hadden op de muur.
Hebben op de muur boven aan iedereen op zijn chinees zitten aan te moedigen hahaha..konden gelijk weer mee op de foto  haha zo gelachen .
En hadden al een natte broek..onze tolk maakt van de w en de r een l..
What is lhat.. water is latel haha pfft je moest en op letten, dan voor je eigen vertalen wat het kon zijn en dan niet blijven lachen want dan waren er al weer veel woorden gevallen die weer op het scrabbel bord moesten hahaha
Jewellery werd jewellely  (soort tong breker en eer dat we door hadden wat ze bedoelde haha)
Dus hebben we een zin bedacht wat we haar wilde vragen en ze herhaald alles dus ja haha .. nou het is ..when they ride the bike..does they ring there bell.
Dit werd dus. Haha..
Lhen they lide the bike..does they ling thele bell.. (waneer ze op hun fiets rijden..bellen ze dan?)
Ze heeft onze vraag 3 keer herhaald en de bus kwam niet meer bij..en nu hebben we het toeter lied van de gebroeders ko gezongen.
Heb een toeter op mijn water scooter daar mee toeter ik naar jou..
Zijn niet de bus uit gezet..en kt  (Zo heet ze) kon er later om lachen.
Savonds de licht tour gehad..zo gaaf om het vogel nest te zien en de ice kub van de Olympise spelen.
Moe voldaan bed in..en denk morgen vloekend er uit van de spierpijn..
Nog 32 uur en dan vliegtuig in.. nearly the end.

1. Priscilla Groeneveld:
    12 mei 2017
    Nou wat heb jij een geweldige ervaring gehad en hopelijk kom je vol goede energie en hoop terug om samen met Rico nog jaren op te kunnen teren
    Dikke knuffel Ardy en Priscilla xxx
    PS goede vlucht
  2. Ellybekker:
    12 mei 2017
    Wat een verhaal toch weer , bofkont dat je er bent , gaat nooit meer uit je upper memorie haha . En ik word ook nog genoemd haha ellybelly haha humor !! Ga zo door en geniet ervan !!
  3. Mellanie van Schijndel:
    12 mei 2017
    Fijn dat je zo'n leuke reis hebt gehad voor jou echt genieten en voor ons van je verhalen en foto's maar aan alles komt langzaam een eind geniet nog van die momenten
  4. Florie:
    12 mei 2017
    Zo ......... wat een ervaring om op de Chinese Muur te lopen. Lijkt me echt geweldig. Trouwens alles wat je meemaakt is prachtig. Geniet van je laatste uurtjes in China !!!!
  5. Berta de Keizer-Vink:
    13 mei 2017
    superleuk verhaal weer... enneh.. die traptreden zijn in héél Azië zo stom gemaakt, zeer ongelijk van hoogte en diepte.. je loopt je echt een ongeluk, dus van mij heb je zo wie zo een speldje verdiend als je er een heleboel hebt gelopen hoor... geen spierpijn gekregen achteraf? en nu zeker al in het vliegtuig hé... het zit er helaas weer op.. maar wat een prachtig ervaringen heb je op mogen doen tijdens je rondreis... hier kun je, hoop ik voor je, nog héél erg lang van nagenieten... ik wens je een hele goede en veilige thuisreis toe... ze zitten al met smart op je te wachten denk ik, liefs van mij en welkom thuis xxx
  6. Tanja:
    13 mei 2017
    Miertje wat ben jij een topper dat je dit gedaan hebt!