Danjabat Nepal,dank je wel Nepal

28 april 2017 - Kathmandu, Nepal

Yeahhh heb mijn was terug..kleuren nog het zelfde en volgens mij alle knoopjes op hun eigen plaats hopelijk ook nog de juiste pas vorm haha..
Dacht lekker te tukken.. komt een mug plagen en ook hier heel verrassend ze steken hahaha.
Maar gelukkig weer 9 uur liggen tukken.
Pff had weer wat.. denk even tanden te poetsen, pak een nieuwe water fles want uit de kraan drinken dan lig je gelijk in het ziekenhuis..
 Ik draai aan het doppie..denk nog goh best wel dun plastic en doppie zit lekker vast haha knijp te hard en plof heel het plafon voor de schoonmaak dienst gelijk schoon gemaakt haha goede morgen jufvrouw jannie!!
Ik strompel naar mijn ontbijt, dat met Dirk rond hobbelen hebben weer wat spieren in de spierpijn stand gezet..maar was zo gezellie!
Even yoghurt en musli er in proppen en met de meiden shoppen..wat een kakelkippenhok Heerlijk al die verschillende smaken..en ja allemaal geslaagd voor de af sluiting van vanavond.
Nu hebben 2 meiden deze avond geregeld..en samen met nog iemand gaan we in Beijing een karaoke avond regelen..dus lekker vals zingen en met een kater in je lichaam,vliegen naar huis haha..super deal!
Heb even heerlijk aan een latte gezeten..even rustig en daarna naar de apen tempel.
Samen met Dirk en cillia..vreselijk gelachen..vanaf ons hotel kunnen we de tempel zien, dachten ow ligt op een heuvel..ahumm zeg maar berg.. wat een diep eind naar beneden.
Heb er heerlijk rustig gezeten en een monnik kwam naast me zitten, hij Wilde weten waar ik vandaag kwam..leuk he!
Daarna naar het hotel haha de meiden komen bij mij op de kamer de sari 's aan doen..gelukkig kwam Pramila ons helpen..je kent het wel, klein lief smal vrouwtje, die kijkt pakt en sari zit als of wij onze spijkerbroek dragen..
Nou Pramila wij Nederlandse vrouwen zijn minder elegant hahahha...wat hebben we gelachen!!
Daarna naar beneden en de mannen stonden te wachten..door naar het restaurant, was maar 15 minuten lopen...wij ahum als penguins op glad ijs gewaggeld whahahha door Kathmandu...hebben heel wat blije mannen blikken mogen ontvangen hahaha..soort carnaval maar dan anders.
Ook hier geld, de sari geeft je rondingen mooi vorm en hoe meer vlees in de kuip hoe mooier... en ja wij Nederlandse vrouwen hebben genoeg rondingen hahhaa..
Het eten was gezellig maar kwa smaak..het toetje was het lekkerste en daarna de thee haha dus zegt genoeg.
Met veel lol weer terug naar hotel..morgen naar Tibet en dan word het even anders..krijgen begeleiding naar kloosters ( ze houden ons in de gaten hoe lang we er in mogen zijn) door het land zijn posten en dus van a naar b is bekend hoe lang we er over kunnen  doen en of we er over mogen doen..anders krijg je of begeleiding of je moet ergens wachten.
Ook mag mijn boek over het hotel in Tibet en reis verslag boek niet in mijn hand bagage...moet in de koffer anders gooien ze het weg..
China wil Tibet klein houden en of evt de berichten die er tegen China komen weg poetsen..daarom vanaf morgrn avond komt mijn reisveslag niet meer via face book..maar alleen via miran.reislogger.nl en what's app..word we chat!
Dit omdat China Facebook en what's app blokkeerd.
Ben benieuwd en echt Tibet word en is het land waar ik het meeste naar uit kijk..

Danjabath Nepal! Dank je wel nepal..
Namaste Tibet.. .Welkom Tibet.

1. Anneke:
    28 april 2017
    Wat heb je al veel gezien en gedaan. Geniet van het volgende land, dikke knuffel
  2. Diana Koek:
    28 april 2017
    Weer geweldig om te lezen..blijf genieten!!!
    X
  3. Heiltje Paans:
    Je ziet er leuk uit Geniet van China
  4. Berta de Keizer-Vink:
    28 april 2017
    wat een leuke foto's en mooie kledij zeg... leuk hoor.. en heb je ál die traptreden opgelopen?????? pft... ik zou erin blijven als ik dat zou moeten doen... zou het echt niet redden... knap als je het kon hoor... nu weer lekker verder genieten... en een goede reis naar Tibet... en kijk uit daar..... xxxx
  5. D/:
    28 april 2017
    Tibet, bezet door chinezen die er voor zorgen dat de Tibetanen in de minderheid zijn. Het een kind beleid gelde voor de chinezen niet in Tibet. Als ze daar naar toe verhuisden dan kregen ze een stereo installatie van de overheid. Sinds 1987 weer open voor toeristen.
    Je zal vast merken dat je daar in de hoogst gelegen stad ter wereld bent op 3650 mtr dus alles rustig aan doen.
    Genieten vak de geelkap monniken bij Jokhang tempel en rustig naar boven naar Potala. Geniet er vooral heel rustig van.
    Oja, probeer de ijskoffie eens....
  6. Ria:
    29 april 2017
    Prachtig weer, veel plezier in tibet.
  7. Wim Duijzer:
    29 april 2017
    Wat een mooie reis en veel mooie dingen.
    Geniet ervan veel plezier
  8. Carla van zomeren: