Ni hao china! Good bye tibet

8 mei 2017 - Xi'an, China

9 uur netjes richting de trein,alle koffers na gekeken.
Hotel uit gezwaaid en we weten nog 2 hotels en 2 treinen.
Norbou onze tolk uit gezwaaid,arme norbou met dikke tranen.
En toen kwam de douane haha koffers vast in de scanner,rugzakken op hun kop.
Mijn koffer zijn slot in geslikt,oke zelf verkeerd dicht geklikt en nu moet ik even via de boven kant mijn koffer open maken haha.
Dit is reizen toen moest mijn koffer open en mijn ni hao hielp niet, ik had een schaar in mijn koffer..duhhhh het nagel schaartje waar ik 18 jaar geleden rico zijn nagels begon mee te knippen.
Dus ja,gevaarlijke schaar met botte punten.
Ach ja,neem hem maar af!
Paspoort controle en hier was mijn ni hao ma wel goed,lachen,slim kijken en door lopen.
Scan controle voor je lichaam en eindelijk door alle ellende heen.
Wagon 12 coupe 2 bed jullie raden het al,bed 3 en is boven in hahaha maar hoe kom ik boven.
Gelukkig ligt op bed 2 een chinese dame en die was net een klim geit.
Miertje maar omhoog en ja wel hoor de slappelach,geweldige foto en die spreekt voor zich.
Lang uit gestrekte vlaktes 4700 meter 5000 meter. Zo gaaf zo mooi!!
Hebben pasta salade mee genomen en later de bak maar leeg gegeten met elkaar!
De gier zat in het veld,rustig te wachten of uit te buiken,wil niet weten wat die heeft gegeten.
Heb mijn chinese koekjes gedeeld met mijn reis genoten en onze chinese vriendjes.
Xia wu hao  gewenst,Chinezen lachen,miertje wenst goede middag.
Al 5 uur er op zitten,pffff worden melig van het niets doen en mijn chips ploft bijna zijn zakje uit!
5080 meter en de kindjes voetballen gewoon op straat haha als wij uit zouden stappen liggen we gelijk op onze knietjes van het lucht happen.
Wonen de prewalski paarden ook op deze hoogte? Hahah het waren twee ezels.
Reeen wel zo gaaf,kraan vogels zo machtig mooi!!
Noodle soep genuttigd en de meeste zitten met lange tanden .
8 uur gereden yeahh nog 25 en een half uur.
 Bijzonder eerste stuk Himalaya en nu tibetaansehoogvlakte.
Yaks vrolijk grazend,kleine yakjes huppelend door de kudde heen..zo lief..
Best bijzonder hoe de chinezen deze trein rails hebben kunnen maken, het is altijd bevroren en de wind blaast altijd hard over de vlakte.
De buizen die onder het systeem staan,worden met regelmaat schoon geveegt,de wind blaast ze vol met zand.
De zon gaat zakken en wij worden zo loom. Alleen toe werden we melig en zijn via onze chinese klim geit aan muziek gekomen en begonnen te zingen,eerst hotel California,toen Adel some one like you en daar na met dans,onze beroemde vogeltjes dans haha.
Chinezen fotos maken van ons,luid applaus en gewoon licht uit haha zou 22 00 uur zijn maar was 21.30
Daarna met lichtjes op in de trein tanden poetsen,had ook wel wat,maar klimmen je bed in werd natte broeken werk van het lachen.
Mijn bed is 10 cm breder dan in de trein in india en geen muizen keutels Dirk naast mij en de meiden,klim geit en roggelende chinees onder ons..
De 10 uur niet aan kunnen tikken maar aardig geslapen.
Weet je,met een sport bh slapen was soort van lastig.
De voorgevel zakt naar je kin en dus kan je moeilijk je hoofd soort van bewegen en omdat de hoogte van mijn bed en het plafon te klein is,word uit trekken moeilijk ach ja dit is reizen.
7 uur nog 14 uur rijden en dan yeah we zijn er bijna.
We weten dat we om 9 uur over moeten stappen naar de andere trein voor Xian.
Gaat wat worden,soort volks verhuizing maar dan anders.
China ziet er anders uit dan Tibet.
De volks verhuizing ging goed, geen geren over het perron,nette schaapjes en hun hobbelende koffers.
Veilig in de nieuwe trein, bakkie thee met de meiden.
Nog even onze tijd uit zitten Xian is 30 graden,heerlijk!!
Menn 100 potjes verloren en 2 gewonne met pesten,heb mijn winnend potje geviert in het gang pad,ben heen en weer gerend!
20.30 aan komst in Xian,wat zijn we gaar!
Maar wat is het super goed en fijn gegaan.
Treinstation staat recht tegen over ons hotel.
En de mac donalds is onze buurman haha.
Even hapje doen met elkaar en dan douchen en tukken.
Wat een fijne bijzondere uren!!

1. Tanja:
    8 mei 2017
    Wat een belevenis weer, prachtig mier!
  2. Corrie.:
    8 mei 2017
    Wat een geweldige eleven ondanks de lan ge zit. Fijn dat het allemaal goed is gegaan. Nu genieten van China. Kijk nu al naar je volgende verhaal uit xxxx
  3. Ikke:
    8 mei 2017
    Haha leuk veel plezier nog xxx
  4. Heiltje Paans:
    8 mei 2017
    Weer een geweldig verhaal ,tot morgen
  5. Berta de Keizer-Vink:
    8 mei 2017
    gezellig verhaaltje Miran. maar wat een lange zit zeg.. pftt.. hebben ze wél of niet je schaartje afgepakt? zou wel jammer zijn... was een mooie herinnering aan toen.... nu weer lekker verder in de andere trein, fijne reis nog. (deze trein zag er volgens mij wel schoon uit trouwens...fijn is dat voor jullie)
    goeie reis gewenst xxx
  6. Geertje:
    8 mei 2017
    Wow weer een spannende reis gehad maar ontzettend gelachen he .geniet er maar weer van xxxxx
  7. Ria:
    8 mei 2017
    Wat een heerlijke ervaring weer! Prachtig. Op naar het volgende avontuur!!! Knuffeltje van hier
  8. Ellybekker:
    8 mei 2017
    Mooi verhaal weer Mier! Zie alles zo voor me wat je beschrijft haha ! Veel plezier in China !
  9. Miranda Van vuuren:
    8 mei 2017
    Alleen jammer dat de leuke fotos onder het vorige verhaal zijn gekomen..en jammer genoeg krijg ik as niet onder dit verhaal.