Heerlijke lamballendag of te wel...dag rustig aan en niets doen

4 mei 2017 - Gyantse, China

Heerlijk 11 uur geslapen en dat op 4044 meter hoogte!
Slapen is meestal op hoogte een probleem hahah nou voor deze mien niet gelukkig
Brrr wat een koude kamer...3 dekbedden en de airco op 31 gezet in de hoop dat ik warmte zou krijgen...
Gisteren op de 5000 meter is lopen lastig. Voet voor uit en rustig adem halen en je hoofd blijft leeg, denken word uit geschakeld.
Maf de dingen van India zijn aan het indalen, komen nu zeg maar in je hoofd..
Zijn nu ook een soort spons die opzuigt en het is er, maar nog niet in mijn boekenkast ligt, Zo lijkt het.
Werd wakker van de hop hop, dat is een blij vogeltje wat op en neer vliegt zo maf.
Nu aan een bakkie jasmijn thee en een broodje wat ik gisteren heb gehaald bij de bakker..
Heerlijk plak broodje met cocos zalig en rust om me heen...maaar een koude kamer brrrrr de zon is er wel maar nog maar net 6 graden.
Denk dat als wij om 14 uur de bus in duiken naar Shigatse het  10 graden is.
Gisteren in de bus kregen we een stuk gedroogde yak kaas hahahaha geweldig die gezichten van iedereen.
Je moet er een stukje van af bijten en dan in je wang beetje laten soppen en dan kan je het eindelijk kauwen en dan smaakt het naar niets hahaha..
Dit stukje was niet goed voor Vaders haha dan had die gelijk door gekunnen gaan naar zijn grote vriend voor een klapper houtje haha..
Shigatse is de tweede grote stad van Tibet.
We gaan het Morgen zien.
Nu even een honey ginger lemon tea score is even wennen maar het drinken van gember limoen honing thee verminderd de kans op hoogte ziekte..dus even mijn kop tea score.
De rivier die door Tibet stroomt is de kyi-chu rivier en die komt samen bij een stroom met de brahmaputra ( heilige ganges )..bijzonder en vandaar de waterbegravenis en je stroomt naar de heilige Ganges.
Was niet alleen die een tea wilde haha met  elkaar de tea score haha zo gezellig, autentiek tibetaans restaurant ..
Na de lunch van armoe de bus in gedoken daar stond de kachel aan haha heerlijk zitten lezen.
  Haha heb gisteren niet op zitten letten..het meer wat we zagen.. turkooizen meer heet het yamdrokmeer haha heb gisteren andere naam gegeven.
14 uur weer de bus in en tegen 16.30 bij ons hotel.
Geweldig het heet het yak hotel en is beetje soort van yak maar ik heb wel een mooi plafon en een schoon bed.
Net tussen de sneeuw buien in gereden zo mooi om te zien.
Heel de groep is gaar miertje minder haha..zo lief kreeg net een plakstift (pritstift) van de groep zodat ik gelijk alles in kan plakken in mijn reis verslag boek.
Zo lief!
Dus zo lekker aan mijn boek verder, dan eten en vroeg bedje weer in.
Morgen met Dirk en Cillia op pad we gaan niet het klooster in maar gaan de Ronde om de koran lopen.
Ben benieuwd!!

1. Corrie.:
    4 mei 2017
    Heerlijk weer om te lezen. Zo warm is ook niks. Het is daar wel schitterend zeg. Fijn om je zo te zien. Dikke xxxxxx
  2. Geertje:
    4 mei 2017
    Wat was dit weer mooi schat .geniet weer van de volgende dag .xxxx
  3. Suzanne:
    4 mei 2017
    Hey zus, lekker man zo koud haha. Weet dat jij het liever 30 graden hebt. Je krijgt de groeten van sjanie den Haan. Was gisteren bij de arts, ze was erg benieuwd hoe je het had. Wenste je de groeten!! Ze denkt aan je.
    Dikke kus je zus.
  4. D/:
    4 mei 2017
    Op een gegeven moment heb je zoveel kloosters gezien dat je er moe van wordt. Dus lekker genieten van de omgeving, huur een fiets bezoek een school of weeshuis. Uitrusten heb je strakjes in de trein genoeg tijd voor.... geniet ervan en vergeet niet om 's nachts naar boven te kijken. De sterrenweelde die je daar kan zien ga je bijna niet meer meemaken.
  5. Tanja:
    4 mei 2017
    Wow sneeuw rond deze tijd, geen wonder dat je t koud had! Xx