Pizza hut

19 april 2017 - Varanasi, India

Nog even voor we weg zouden rijden naar de pizza hut even geen curry maar een pizza met veel groentens nog steeds geen vlees gegeten, zo niet wijs hier!
Anders krijg je de delhi bellie..
Bus komt aan rijden en hij rook een beetje vreemd... was de chauffeur een soort priester en heeft ons gezegend voor een voorspoedige reis naar varanasi..was zo bijzonder!
De wierook die aan stond.. de priester en zijn gebed.. .de stip op je hoofd..
Wij richting treinstation van agra,wachten op de nacht trein van varanasi.
20 uur 20 was de bedoeling haha de treinen in India zijn soort van nooit op tijd..
Je raad het al..het werd soort van iets later, maar heb heerlijk met mensen uit Noorwegen staan praten dus Duitsetaal weer op gehaald daarna hoorde we dat we nog iets van wat vertraging zouden krijgen nog met wat Polen Staan praten...heerlijk Staan lachen en het stolat Staan zingen.. haha dus mijn poolse woorden weer herhaald haha mijn reisgenoten wisten niet wat er gebeurden.
En hallelujah 22 uur 15 was de nacht trein er...mennnnn oude vieze trein en heb me gelijk maar voor genomen deze mier gaat niet hier plassen niet..
Kreeg te horen dat hanneke en ik 3 hoog Mochten liggen haha.. eer dat wij op ons bed lagen..hanneke werd bed in getakeld haha en mier kreeg zetje via mijn kont..
Lig ik in mijn smalle bed..liggen er muizen keutels haha moest ik er weer uit en moest er een extra laken over heen... maar zeer beroerd geslapen... smeurkende indiers..
Gewoon klote nacht en met de hitte over dag is het niet goed.
De trein en zijn gehobbel haha het in stappen wat snel moest,alle indrukken, heerlijk maar vermoeiend!
Maar we hadden wel bananen
7 uur op Varanasi koffer in de bus en hups naar het hotel..ook weer mooi en verzorgd!
Lief kneuterige kamer en alles werkt yeahhh..
Even ontbijten en met de tuk tuk naar de heilige ghat.. wat een herrie..tikkertje onder weg gespeeld,tuk tuk van hanneke kwam voor bij en alles rijd in de file..kon hanneke net aan taken.. .tikkie jij bent hem!
Hanneke hard lachen en de tuk tuk drivers hadden het door en zagen er de lol van in..dus ja toen was ik hem weer..ow en het potten oude dame stel is geen potten stelletje haha zijn gewoon vriendinnen..solly..
Kregen de rond leiding van adier echte hindoe die in varanasi woont en er ook geboren is.
Super lieverd en wat een leven in deze stad..het stinkt er hangt een moeilijk te beseffen sfeer,veel oude mensen komen er om dood te gaan en om aan de oever gecremeerd te worden. De as gaat de ganges in en zo word je gereincarneerd..maar stuk verder op zitten ze zich er in te wassen en hun was word er in gewassen.
Toen we er waren werd er iemand net op gelegt door pudste soon.. hour word op het lichaam gelegt en Dan word de gene aan gestoken..
Onze groep met praatjes was stil..en 45 graden in je nek en de vieze luchten...soort van ik wil hier weg momentje.
Wat wel super bijzonder was..staan we bij een ghat (oever ) vliegt er een ijsvogel voorbij en gaat op het dak zijn vis op eten..zo gaaf en wat een mooie blauwe vogel!
Kan voor het eerst echt zeggen Ben even heel erg moe..vanavond nog naar de ganges mijn bloemen schaaltje de ganges op zetten om zo de mensen die ik mis te gedenken.
Nu even heerlijk uurtje slapen en Morgen uit slapen, lezen en even geen drukte herrie en vieze geuren..dag er n.a. zeer vroeg op pad richting de evrest Nepal we komen er bijna aan...op naar de nature en de rust...dus even mijn rust pakken anders haalt het me in en word de hoogte mijn vijhand..

1. Corrie.:
    19 april 2017
    Oh meis toch. Pas aub heel goed op jezelf xxxxxx.
  2. Judith:
    19 april 2017
    Als je het nie aankan nie doen nie wel luisteren naar je lichaam lieffie!! Mooie foto's en wat een geweldig land als ik het zo lees met die tuk tuks!! Hihihi xxx
  3. Els van der Land:
    19 april 2017
    Ik lees: afzien en genieten tegelijk. Goed dat je even rust krijgt om te laten bezinken
  4. M de Bruijn:
    19 april 2017
    Hoi miran geen fotos van die ouwe trein hij is gelukkig niet ontspoort en ik wacht alweer op je volgende verhaal je doet het heel leuk doei Chiel
  5. Tanja:
    19 april 2017
    Even je rust nemen en bij jezelf denken dat je zo boft met deze reis en alles wat je mee maakt miertje... knufff
  6. Barbara:
    19 april 2017
    Wat een indrukken meid, leuk om te lezen. Let goed op jezelf. We zijn in Almkerk in gedachte bij je en maken de reis lezend mee.
  7. Berta de Keizer-Vink:
    19 april 2017
    Ik wist het wel van die trein haha... en spaans benauwd én vreselijk vies... zoals bijna alles daar... tja... het hoort er allemaal bij, maar pas goed op jezelf en denk niet ''ach het valt wel mee met de vermoeidheid'' geef eraan toe en neem je rust hoor, want de hitte, de drukte en alle stank vreten je anders op... en dát moet je niet laten gebeuren, beter iets niet te zien dan wél te zien en onwel worden, want dan kun je er ook niet meer van genieten... dus kijk uit svp... nog veel plezier daar, liefs van mij xxx
  8. Geertje:
    19 april 2017
    Pas goed op je zelf .en doe geen gekke dingen luister naar je lichaam hou wel rust .we blijven genieten van je verhalen xxxxx
  9. Carla van zomeren:
    19 april 2017
    geweldig miran om die verhalen over jou belevenissen te lezen...haha tikkertje met de tuk tuk ik zie het al helemaal voor me....au au pijn in mn buik van het lachen!!!
  10. Ruudje:
    20 april 2017
    Geniet ervan..wel uitkijken he..grtn
  11. Wim Hunting:
    21 april 2017
    Fijne reis verder, op naar de mooie natuur en mensen, kijk uit met het eten . groetjes van ons.