Zee van bijzondere lichtjes

19 april 2017 - Varanasi, India

Heb heerlijk liggen knorren..2 uurtjes tukken en voel met heerlijk..
17 uur moeten we met de riksja richting de ganges, als je in zo'n gekke fiets zit kan je heerlijk ahum op snuiven wat er om je heen gebeurd..haha zal jullie de foto maar niet laten zien die ik net naar mijn moeder heb gezonden.. alle snotties zijn pik zwarte.. .gatverrrrrrr ☺
Bij de ganges word elke avond door een brachmaan de goden van de zon,aarde,wind en vuur te gezongen in een gebed..
Is een hele bijzondere ervaring,Adier heeft ons veel dingen vandaag uit gelegt en zeker ook dingen waar wij niet of nooit mee te maken hebben... en ook niet willen mee maken.
In India gebeurd het..niets is te gek..
We hebben door de drukke straten gelopen en kwamen bij de ganges, Mochten in een boot stappen en zo langs de gaths te gevaren...ook de gene van de crematie's.
Dit gaat 24 uur per dag door, bijna 200 mensen per dag.. ook nu waren er de vuren en ook nu kwamen De indrukken.
Het word hier vrij snel in eens donker en Adier heeft een bloemen ketting van jasmijn voor ons en we kwamen op het water tot rust..samen met elkaar wat zitten praten en zitten lachen om de gekke dingen die we de af gelopen dagen beleeft hebben...menn wat een drukte, wat een herrie en wat een bende.. de koeien, de fijne roggelende mannen EN vrouwen .
De over al plassende mannen en het hink stap sprong verhaal over de vieze koeien vlaaien en gore zooi..
Adier heeft twee borden gemaakt met bloemen (afrikaantjes en rozen blaadjes) en kleine kaarsjes. Zo bijzonder mooi.. ook nog 200 kleine kaarsjes ..
Adier heeft 1 bord aan manon van djoser gegeven zodat ze al haar 16 kinderen van deze reis een behouden veilige reis gaat geven..en ik kreeg een bord om de goden te bedanken voor mijn nieuw begin.. ( heb even moeten huilen..en alle emoties Ben ik nu gelukkig kwijt haha denk ik).
Daarbij kwamen er 200 kaarsjes om onze familie leden..vrienden..bekende een mooi leven te wensen en om de mensen die we verloren hebben te gedenken...zo mooi zo bijzonder!
Ook kregen we cha ( Warm gekookt water/melk met member en kardemon ) zodat we met elkaar de tranen weg konden drinken.. ook hier werd bij gelachen want wat hebben we een fijne bijzondere groep. Hahaha nog geen ruzie geweest yeahhh..
Na alles zijn we naar de kant gevaren en hebben we de gaths verlaten.
Wil even niet meer terug naar die rare sfeer..de stank..de drukte..
Ben heerlijk met mijn ahum oude niet potten stel naar het hotel gedaan en dirk en zijn vrouw zijn heerlijk mee gegaan.. samen zitten eten en hebben heerlijk zitten praten over de vele indrukken...al het moois maar waren er over uit....We willen naar Nepal!!!!
Naar de natuur en de rust.
Morgen nog Varanasi maar deze mier slaapt lekker uit..rustig ontbijtje en lekker niets..
Haha heb net een tip gehad van dirk..maak een waslijn van flos draad en kan je je was op Hangen..
Hahaha neeeeeeee geen foto van mijn waslijn en strings hahaha...
Lieve mensen het doet me zo goed dat jullie mijn verhalen zo leuk vinden.. hier ga ik lekker bedje in.. even lezen en dan knorren voor hopelijk zeker een uurtje of 12!!!!

1. Carla van zomeren:
    19 april 2017
    weltrusten en morgen weer fris en fruitig op!!!
  2. Ton:
    19 april 2017
    Wow 17 uur in een riksja, dat is toch niet vol te houden. Het is nu al een heel avontuur.
  3. Bianca:
    19 april 2017
    Mooi geschreven. Ik heb zelfs een traantje weg gepinkt. Nog veel plezier en geniet ervan. Ik wacht op je volgende verhaal. Bianca
  4. Anja:
    19 april 2017
    Jeetje! Bijzonder Mier! Lekker slapen! Truste.. Tot morgen.. Een nieuw verhaal! Heerlijk om te lezen.. 't is net of ik erbij ben, zie het zo voor me! Xx
  5. Jan Overdevest:
    19 april 2017
    Slaap lekker lieve mier xx deze dagen heb jij gehad en nu op naar de schoonheid. Hou je haaks xx
  6. Heiltje Paans:
    19 april 2017
    Wat een geweldige reis en wat verras je ons iedere dag.
    slaap lekker en tot morgen
  7. Mellanie van Schijndel:
    19 april 2017
    Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen want het ik lees ze met veel plezier je bent straks een hele levenservaring rijker die niemand je meer afpakt geniet er van
  8. Berta de Keizer-Vink:
    19 april 2017
    ik ben zó blij dat ik niet ruik wat jij ruikt daar.. geloof het of niet.. wanneer gaan jullie op weg naar Nepal? de tijd die je daar nog te gaan hebt lekker op je gemakje doen zo min mogelijk de gruwelijke drukte in met álles wat daarbij hoort... groot gelijk dat je morgen lekker even uitslaapt.. knap je weer lekker van op als het goed is... fijn dat je met zo'n gezellige groep reist, dat is een grote geruststelling voor de ''achterblijvers'' en héél fijn voor jou zelf... je kunt elkaar hard genoeg nodig hebben... dus fijn dat het zo goed klikt tussen jullie, ben blij voor je... Je doet nu een ervaringen op die niemand je meer af kan nemen hoor Miran.. maak vooral veel foto's voor later weet je dan nog precies waar je was en wat je rook op dát moment haha... dat zijn de mooiste herinneringen meestal.. slaap lekker en voor morgen weer een hele prachtige dag gewenst met de mooiste indrukken en ervaringen... liefs van mij xxx
  9. Judith:
    19 april 2017
    Lekker slapen en je rust pakken en ja ik heb de snotjes gezien!! Menn dat wil je echt nie bah bah nog net geen halve koei uit je neus!! Heel veel plezier lieffie!!! Xxxx
  10. Anneke:
    19 april 2017
    Ga lekker he! Genieten, wij doen het van je verhalen
  11. Corrie.:
    20 april 2017
    Je zou zo een boek kunnen schrijven. Knap hoor. Kan me zo inleven wat er daar is en gebeurt. Zo goed. Tot morgen. Xxxxx
  12. Hanneke:
    20 april 2017
    Wat een indrukken krijg je te verwerken... beetje cultuurshock!
    Hadden wij toen we naar Tanzania waren. De bergen vuil vieze straten of liever zandpaden met kuilen enz enz.
    Maar je neemt aldie indrukken mee naar huis en een reis om nooit meer te vergeten X
  13. Ria:
    20 april 2017
    Meis, wat kun jij toch geweldig je indrukken aan ons doorgeven! We kunnen ons erzo in verplaatsen. Zie al die bloemen en lichtjes zo voor me op die rivier. Wat zal dat mooi zijn en emotioneel. Nu lekker slapen en op naar de natuur. Ik zie uit naar het volgende avontuur xxx
  14. D/:
    20 april 2017
    Ga boven de chaos staan in plaats ervan er tussenin. Aanschouw op afstand wat er allemaal gebeurt, observeer en beleef zonder datvhet vatvop je krijgt. Probeer het vooral niet te begrijpen want dat gaat toch niet lukken.
    Bij de burning gats is het een mooi ritueel maar ook veel verdriet over de overleden familielid. Te weinig geld voor 400 kg sandelwood wat slechts door een leverancier verkocht wordt tegen een jaarsalaris.
    Neem vooral je rust in Chitwan en Kathmandu daarna de heuvels over.
  15. Tanja:
    20 april 2017
    Wat een overweldigende ervaring is dit voor jou, maar hier aan de zijlijn (nee geen waslijn) Leven we volgens mij allemaal intens mee zo zelfs dat ook wij een traantje laten lopen... dank je wel dat we dit zo mee mogen maken!