Yes yes yes tassiedelay (welkom ) Tibet

30 april 2017 - Lhasa, China

Dacht dat ik toen om 5 uur bed uit was duf zou zijn..maaar 3.30 uit bed..4 uur in de bus en naar airport..maakt dat je ook aardig duf word zeg maar..
Hebben djogie geadopteerd ( oude man van 92 die ook niet naar Lhasa kon) dus wij lopen met zijn spullen..hebben hem op een koffer trolly gezet en de man zit zo hard te lachen!
Douane was rennen, het grond personeel wist niet dat er een vliegtuig was gestrand en dus die hadden om 4.15 gelijk dikke stress was even onze spullen laten zien ( ahum oude boarding kaart en de meeste waren hem al kwijt. Gelukkig zelf wel bewaard) en het duurde en duurde 5.30 uit de boarding en door naar douane..5.55 boarding...dus ja was rennen met het zooitje!
Maar wat een mooie vlucht...hebben zo veel mooie bergen gezien..kregen als soort van slijmerij nog een ontbijt in het vliegtuig..
Haha Warme rijste pap waar geen smaak aan zat.. ach idee was leuk en ze hadden al heerlijk om geroepen dat Lhasa in zicht kwam en we gingen landen.
Heb naast een dochter en haar moeder gezeten, kwamen uit Lhasa en dus mijn handen en voeten chinees komt van pas...geweldig!!!
Over gisteren mag niet meer gesproken worden want zo gaan de autoriteiten met dit soort dingen om.
Raar dat het was...wij hebben gelukkig geen schade op gelopen op ons reis schema.
Kwamen aan en gelijk hotel in..even zitten en door naar potara paleis gestrompeld dit bewust want morgen is het 1 mei en super druk, maar ook gaan de prijzen omhoog omdat het hoog seizoen begint.
We zitten op 3611 meter en dus zuurstof kom je soms te kort als je te snel wil.
Maar gelukkig met het besteigen van de trappen van het winter paleis zijn we gaan wennen aan de hoogte..
Toen we naar beneden liepen en dus weer daalde is het rare zweverige gevoel ook verdwenen.
Wat was het paleis van de dal lama super mooi..maar wat hebben we lopen puffen!
En het rare hier is nu..we hebben onze jassen,truien nodig...was 20 met aan komen..zon weg Dan 10 en vanavond 5 graden.. hahaha we komen van 35 graden brrrr
Morgen naar De jokhang tempel ( heilige tempel en gaan om de tempel de gebeds rolled draaien) oke handschoenen aan tegen enge dingen..
Morgenmiddag naar de debaterende monniken   soort rustige dag..moeten bij tanken..
Maar ben zo blij dat Lhasa gelukt is!
Ben kei verrot en dus even iets eten en kamer in.

1. Corrie.:
    30 april 2017
    We zijn blij dat je er bent. Xxxxx
  2. Judith:
    30 april 2017
    yeaaaahhhhh fijn dat je er bent!! xxx
  3. Heiltje Paans:
    30 april 2017
    fijn dat je er bent ,geniet er maar van
  4. Anja:
    30 april 2017
    Fijn dat je er bent! Vergeet niet te genieten!
  5. Geertje:
    30 april 2017
    Woww mop op naar het volgende plek
    Geniet daar ook veel .xxxx
  6. Berta de Keizer-Vink:
    Hoi Miran,
    Wat is dat voor groot gebouw dat achter je de hoogte in gaat?
    's morgen krijg je altijd ontbijt in een vliegtuig hoor, vooral als je erg vroeg bent, dus is normaal... jammer dat het niet lekker was.
    Vandaag is er op die berg waar je de foto van maakte een héél bekend iemand van 40 jaar oud overleden tijdens de klim... ik geloof tenminste dat het die berg was... ook weer erg..
    Ik hoop voor je dat de rest van de vakantie vlekkeloos zal verlopen en zo niet dan wordt het opnieuw aanpassen haha.. maar komt ook wel weer goed dan... ik wens je verder weer heel veel plezier toe.. leuke foto's heb je weer gemaakt... doeii xxx
  7. Tanja:
    30 april 2017
    Eindelijk... maar wat een toestand zeg met dat "stiekeme" gedoe he!? Pas goed op jezelf!
  8. D/:
    30 april 2017
    De chinezen hebben het daar voor het zeggen en zullen alles aanwenden om de Tibetaan te onderdrukken. Je eet als tourist in eem chinees restaurant en je slaapt in een chinees hotel en probeer het vooral niet anders te doen. Jou "recht, vrijheid en andere bla bla" reikt maximaal tot aan de stoeprand, ook als tourist. Jammer dat je de bergdorpen in Tibet hebt moeten missen.
    Als je na terugkomst de film 7 years in Tibet gaat kijken dan zal je veel dingen herkennen die je nu gezien hebt.
    Het zal morgen druk worden en dus zal er genoeg te beleven zijn, zeker rond Jokhang dus geniet van wat je ziet. Loop lekker de rondjes mee en scoor nogvwat punten voor het hiernamaals. Je weet nooit waar het goed voor is.
    En misschien brand het politiebureau wel weer af. Schijnt vaker te gebeuren daar ☻