Namaste nepal

22 april 2017 - Chitwan National Park, Nepal

Haha werd na 9 uur tukken wakker met de slappe lach...oke zat met blote kontje duf te zijn op de wc...
Loopt mister gekko langs en die schrikt harder van mij dan ik van hem haha..zal ook schrikken he!
Heerlijk met elkaar aan het ontbijt,koffers de bus in en richting de grens van Nepal!
Bijzonder rij je door het landschap en dat er dan kraan vogels staan,de mannen met de lenzen hebben de fotos gemaakt..volgen per email.
De ijsvogel vloog voor bij..zo mooi!
Hanneke en ik zagen een snelle jelle voor bij knallen..knal gele vogel met zwarte vegen ( inmiddels de vogel spotter lastig gevallen maar onze snelle jelle is de wielewaal, thanks lieve ouders)
En toen in eens die lange rij..net als toen ik 30 jaar geleden bij de poolse grens stond..kilometers vrachtwagens en wij er beetje tussen door slingeren..
5 kilometer voor de grens de wachtende vrachtwagens.
Super raar om te zien omdat we dit niet meer in Nederland zien.
Waren snel bij de stempel post van india.. ( stempel van goed gedrag om het land uit te komen..)
We hebben daar 3 riksjas gehuurd en zo konden onze koffers er op, anders moesten we ze mee slepen naar de grens van Nepal en mier heeft ze bewaakt met haar ahumm...leven haha..
Zo zielig...riksja meneer vroeg of ik wat te eten had...heb hem mijn banaan gegeven..
Wij na de stempel 1 kilometer door niemands land lopen..alleen heb het nog nooit zo druk gezien haha..
Bij Nepal onze visums halen, hebben lief gekeken een waren eigenlijk binnen 1 uur weg...normaal hele dag...oke wat roepies onder de tafel en gaaaaan.
Bus in..hebben arko aan boord.. ( Alle Ramen Kunnen Open) en wij rijden weg...springt er een soldaat de bus in om te sjekke of we geen verstekelingen aan boord hebben.
Haha gelijk maar zak met wat druiven mee gegeven door ons.
Bijzonder we zagen de Bergen liggen.. voorzichtig in een soort mist.. binnen een 5 minuten konden we de eerste stukken Himalaya berijden...zo gaaf!
Onbewust stijg je vrij snel en hebben in de Bergen een noedel soeppie op.. denk dat er nog wel liters voor bij gaan komen.
Super mooi uit zicht over de bergen...de apen in de bomen en al hun geluiden!
De bevolking is zo anders zo veel liever schoner en beleefder..
Halverwege de termieten heuvels...bizar die zie ik echt alleen in de dierentuin...nu om de paar meter.
Door naar het hotel..en mensen die is gaaf!
Rihno lodge  (neushoorn hotel) super mooi tussen de palmbomen..olifanten die voorbij lopen..gave rivier naar het park..
Chitwan national park..neushoorns, tijges, gele vogels..krokodillen..zo veel beesten.
Morgen ga ik eerst stuk met de kano over deze rivier haha handjes binnen boord houden.. en dan jungle walk terug naar hotel.
Smiddags met een jeep en 10 mensen van mijn groep dieper de jungle in..wil graag de beeste spotten..hopelijk gaan we tijgers zien!
Toen we aan kwamen in het hotel ben ik gelijk met Hanneke, Dirk en Cicillia naar de rivier gelopen eerste krokodil gezien! Yeahh..
Daarna ons chinees Tibet visum in gevuld...mennnn wat een gezeik!
Blokletters en geen kommas verkeerd want anders een af wijzing.
Hoorde hier dat ik over een week geen face book of what's app heb.. china blokkeerd dat en dus de gene die via face book lezen kunnen beter miran.reislogger.nl kijken of aan melden, Dan kunnen jullie me gewoon volgen.. en kwa what's app even WeChat downloaden en dan kunnen we gewoon chatte.
Net weze eten haha hier zijn het allemaal backpackers en dus ze lopen niet zo snel.
Hebben 1 uur zitten wachten nog steeds geen eten...stroom uit gevallen,een zangeres die vreselijk vals zingt en een idee geoppert om in China een karaoke bar met 16 man in te duiken en te gaan zingen .... dus al met al...weer een saaie dag!

1. Priscilla Groeneveld:
    22 april 2017
    Hey lieverd wat een prachtige foto's en verhalen zien we voorbij komen zo te lezen heb je het goed na je zin
    Dikke kroeg van je vriend en een knuffel van mij
  2. Ellybekker:
    22 april 2017
    Wat een reis ! Wat zal je genieten ervan . En hoop inderdaad dat je tijgers ziet , spannend !! Mier
  3. Geertje:
    22 april 2017
    Wat was dit weer spannend .wat je mee maakte .maar weer op naar nieuwe reisverslag xxxx
  4. Heiltje Paans:
    22 april 2017
    Geweldig Miran ,wat een mooi reisverslag maak je ,ik geniet er iedere dag van xxxxx
  5. Pleuny en jan:
    22 april 2017
    wat een verhaal weer het ziet er daar wel gaaf uit waar je nu bent . Kijk je wel uit morgen met al die krokodillen brrrr hou je voetjes ook maar binnen boort. Nog veel plezier en we wachten op je volgende verslag
  6. Judith:
    mooi meis!!
  7. Hanneke:
    22 april 2017
    Weer een geweldig verhaal, het is maar goed dat je het gelijk opschrijft ... 1 dat wij mee mogen genieten en..2 zo kun je het zelf ook niet vergeten.
    Liefs van ons ..nu in Grotzingen.
  8. D/:
    22 april 2017
    Hoeze een saaie dag? Je leven zou met dit soort dagen gevuld zijn!
    Komen veel mensen die een tracking rond de K2 hebben gemaakt. Morgen naar de breathing farm kijken naar baby olifantjes.
    Als je van de week naar kathmandu trekt kan je onderweg raften. Zou ik zeker doen!

Kamertje komt mij trouwens wel heel bekend voor.
  9. Corrie Van Lit:
    23 april 2017
    Wat een leuke verhalen schrijf je toch Mir zit heerlijk mee te genieten hoop dat je alles mag zien wat je wilde zien. Ik blijf je volgen. Fijne dag.Xxx
  10. Tanja:
    23 april 2017
    Wat een geweldig verhaal weer, en wat een rare toestanden daar allemaal zeg. Geweldig om te lezen dat je geniet van alles!