Mooie reis naar Samye

2 mei 2017 - Lhasa, China

Haha een vroege wekker en geen stroom..
Met je lampie op je hoofd tanden poetsen en je koffer dicht doen..struikelen over je schoenen haha dit is reizen.
7.15 uur weg richting  Samye ik was in mijn vorige verslag dag abuis..morgen de tocht door de bergen vandaag nog vlak stuk met iets van een pas van 3800 meter.
Onder weg zo mooi..kilometers rijden en geen dorp of mensen te zien.
 Wilde ganzen die met hun platvoeten de gerst plat stampen en op eten.
De hop hop die vrolijk langs vladdert wat super vredig rustig en zo mooi.
Witte donzige wolken en helder blauwe lucht..bijna te perfect hahah op die roggelende chinees na haha.
Wij zaten ons te verbazen dat er hier bomen groeien.
Wilgen,populieren mooi in nieuw blad.
Hier op de overs groeien de  Loof bomen, grond is rijk aan voeding  en water.
Dennen bomen kunnen hier niet groeien geen zuren in de grond.
Dus de gene die ze planten in de stad staan op dood gaan.
Word in dit stuk 3611 meter niet kouder dan -10 en +25 graden dus ideaal om te groeien en te bloeien.
Bizar moeten met gps rijden en in het ene dorp aan melden om naar het andere dorp te mogen.. raar volk onze chinezen.
Ook dala lama is omgedoopt tot oranje rakker anders zit onze gids met oren gespitst en of hebben we kans op een tik op ons vingers.
Beste investering Is toch wel de plas tuit mennn wat een gore wc's haha de een komt nog witter uit de wc dan de ander... zal jullie de details gesparen
Heel ander praatje, de Tibetanse mensen eten geen vis.. snap na het verhaal van gisteren zeker nu waarom.
 Even na de goed keuring om verder te rijden naar een afthans restaurant om te eten.. maar het eten was zo geweldig lekker.
Ronde draai tafel met verschillende hapjes.. en eten met  stokjes floris jan van fleppenstijn  werd boos hahahahah meneer kon niet eten met stokjes en zijn eten schoot weg hahaa..en wij een natte broek van de slappe lach en die 4 liter water..
Nieuwe hotel is niet bijzonder maar is voor 1 nachtje en Staat naast het klooster waar we heen gaan.. dit dorp heeft minder beslaglegging van de chinezen.
Gelukkig heeft dit klooster een mooie tuin en denk dat ik daar in duik..om nu weer de boedha  te zien en denkelijk Morgen of over Morgen weer eentje haha..gewoon rustig de tuin.
 Was even heerlijk in de tuin,rustig op het gemakje en Morgen ochtend weer vroeg de bus in.
7 uur rijden en word een lange dag dus rustig aan en vroeg bedje in..die 9 / 10 uur slapen pakken.
Wel Wi-Fi maar what's app heeft geen zin, dus effe minder.
Was een heerlijke dag en heb genoten van al het moois..

1. Corrie.:
    Wat een mooie omgeving. Echt genieten. Xxxx
  2. Diana Koek:
    2 mei 2017
    Wat een geweldige verhalen...je geniet in ieder geval..X
  3. Heiltje Paans:
    2 mei 2017
    Was weer een prachtig verslag, groetjes en tot morgen geniet er maar van .
  4. Carla van zomeren:
    2 mei 2017
    idd weer mooie foto's miran en verhaal. relaxen in de tuin heerlijk. en dan die tefel met dat heerlijke eten water liep me uit de mond hoor. tot morgen
  5. Mellanie van Schijndel:
    2 mei 2017
    Ik ben nieuwsgierig naar je volgende avontuur tot morgen
  6. Anita:
    2 mei 2017
    Het is daar wel mooi hoor meid geniet er maar van dit kunnen ze niet afpakken
  7. Anita:
    2 mei 2017
    Het is daar mooi hoor meis geniet er maar van en ik geniet van je verhaal gr anita van oers
  8. José:
    2 mei 2017
    Mooie foto's Miran. Geniet er nog maar ff van!
  9. Barbara:
    2 mei 2017
    Wauw mooi hoor Miranda! Wat een avontuur tot dus ver!! Geniet ervan!!!!!
  10. D/:
    2 mei 2017
    Als je morgen de hoogte in gaat heb je meer aan een schone onderbroek of een tena dan aan een plastuitje.
    De wegen zijn verschrikkelijk en de ravijnen zijn diep. In ruil hiervoor krijg je wel een beleving met uitzicht die je niet snel zal vergeten.
  11. Ellybekker:
    2 mei 2017
    Wat een mooie foto,s en je verhaal ! Geniet er elke keer van ! Je leventje is ook zo kleurrijk ! Geniet !❤
  12. Berta de Keizer-Vink:
    2 mei 2017
    prachtige foto's weer en de wc's mogen die naam helemaal niet dragen in die landen, je gaat er echt van over je nek.. pas maar goed op want voordat je 't weet loop je iets op... voorzichtigheid vóór alles.... en nu weer lekker verder genieten van al die mooie vergezichten en indrukken... veel plezier nog xx
  13. Tanja:
    3 mei 2017
    Zo goed te lezen dat je zo geniet en ook van de rustige momenten gebruik maakt om zelf tot rust te komen.xx