Laatste avond in varanasi

20 april 2017 - Varanasi, India

Heerlijk aan mijn cha gezeten..dat goedje van gekookt water/melk/gember en kardemon.
En aan mijn boek verder gegaan..
Ben zo blij dat ik niet mee ben gegaan met de groep!!!!
Sprak net met mijn lieve vriend Dirk en dit was wat er gebeurde....slik...
Het was heerlijk op het water en mooi..de mensen waren heerlijk aan het tanden poetsen op de ganges en aan het badderen tot dat er een boot kwam en daar een lijk lag met oranje kleed.. ( hooge brachmaan hooge kaste) en als je hoger in kaste zit word je in zijn geheel de ganges in gekieperd..lichaam is verzwaard en de vlees etende schildpadden doen de rest..jasssesss!!!
Ben blij dat ik in het goede land geboren ben.
En dat ik gewoon soort van rot gevoel krijg van.. lieve vrouw je staat de kleden te wassen in de ganges en verder gaat jouw leven niet.
De groep heeft het gezien en mier lag gelukkig lekker te tukken ☺
Iedereen is van de leg en zijn er na allemaal gaan douchen en bed in gedoken..
Dadelijk lekker met dirk en zijn vrouw eten..gewoon veilig in alle rust in het hotel..
Gisteren had ik die ijsvogel gezien..alleen deze is groter Dan de onze..
heb mijn Vader onze vogel spotter gevraagd of er misschien meer soorten zijn.. en wat blijkt..
Dit is de bosijsvogel geweest, voor hier niet zo bijzonder ( dus in india) maar voor ons als nederlander wel want die zie je bij ons niet.
De ijsvogel heb ik een paar keer mogen zien op het fort bij meneer Pols en op de kuren polder..
Foto is gemaakt door Dirk hahaha.. ja kan het super vinden met Chilia en Dirk..en dus word die door gestuurd via email..
Dadelijk ga ik Chinook bestellen..soort haaievinnen soep (kleur en dikte komen over een) maar hier zit groente in en noedels soort behanglijm maar Dan anders haha..
Net koffer in gepakt voor morgen..vergat bijna mijn flosdraadwaslijn..
Morgen rijden we door naar Shivpatinagar grens plaats tegen Nepal.
Als het goed is gaan we tukken in een koloniaal landhuis... en in de natuur en in de rust..
Dan na  een dag bus rijden zijn we gaar als een tientje..
Dat word echt snurken hahaha...
Zo op naar het restaurant en daarna vroeg bedje in... 6.30 uur rijden met de geit..ahum.. heilig dier.. De bus bedoel ik..
Dat met Dirk en zijn vrouw alleen eten werd anders haha heb ze maar allemaal gevraagd of ze het leuk leken om met elkaar te eten.. Haha yes op paar n.a. waren we compleet.
Hebben heerlijk zitten lachen om mijn groene aardappel broccoli rollen..klinkt als .. trusten lieve mensen..morgen de rust in..

1. Wim Duijzer:
    20 april 2017
    Hoi Miran wat een mooie reis geniet ervan en nog veel plezier.
  2. Lyda Noorloos:
    20 april 2017
    Hoi Mier, Ik lees je verhalen met veel plezier. Geniet ervan.
  3. Corrie.:
    20 april 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer
  4. Corrie Van Lit:
    20 april 2017
    Wat leuk om je reis verhaal te lezen. Ga vooral door met schrijven Miran en geniet van alles wat er op je pad komt. Xxx
  5. Suzanne:
    20 april 2017
    Hey zus, goed idee dat je lekker thuis bent gebleven! Lijkt me best akelig om dat tafereel te aanschouwen. Voor hun heel normaal, maar voor ons zo vreemd. Brrr. Heerlijk dat je nu wat meer de rust in gaat. Lijkt me heerlijk om daar in de natuur te vertoeven en al die prachtige dingen te aanschouwen. Ben blij dat je je verhalen schrijft en de foto's deelt, zodat we van thuis ook een stukje mogen proeven van hoe het daar is. Lieverd pas goed op jezelf en ik kijk uit naar je volgende verhaal. Goede reis morgen!!.
    Liefs je zus.
  6. Suzanne:
    20 april 2017
    Wat zijn groene aardappelen? Dat zijn toch geen echte aardappelen zeker? Hoe komen ze groen? Die coca cola klopt alleen niet met de rest van je foto's ;-) haha had toch minimaal een gekke thee moeten zijn.
  7. Marian van der Pol:
    20 april 2017
    Leuk lieve Miranda je verhalen te lezen. En inderdaad besef je dan hoe goed wij het hebben in ons koude kikker landje. Geniet heerlijk van alles wat je ziet hoort en proeft. Groetjes en kussssssss
  8. Berta de Keizer-Vink:
    20 april 2017
    't is weleens goed dat iedereen kan zien hoe het er in andere landen aan toe gaat, en dan zijn we allemaal weer blij dat we daar niet wonen maar hier... gelukkig maar... maar dat neemt niet weg dat je kunt genieten van alle mooie dingen die je daar mag ervaren, groot gelijk dat je lekker rustig in het hotel bent gebleven hoor, af en toe moet je gewoon je rust nemen en nu kwam dat dus dubbelgoed uit, want zoiets kun je maar beter niet meemaken... dus Lucky you to stay home... ik wens jullie een hele goede vervolgreis toe, hoop dat je veilig aan zult komen op het volgende adres... en dan daar weer lekker verder genieten.. liefs van mij xxx
  9. D/:
    21 april 2017
    Als je morgen onderweg bent zal je vast wel bij een stop wat cha drinken. Dan kom je er ook achter dat deze gefilterd wordt door een panty ;-) India kennend, waarschijnlijk gebruikt.
    Als je kans krijgt om boven op de bus te zitten tijdens de reis is dit zeker een aanrader. Snelheid zit er tooch niet in.
  10. Tanja:
    21 april 2017
    Het idee toch dat je altijd zou wonen en al die dingen als normaal beschouwd... krijg ik al rillingen over Mn rug! Geniet van de reis naar de volgende avonturen!