Heerlijke dag! Super dag

1 mei 2017 - Lhasa, China

Wat is het heerlijk als je 10 uur slaap.. was weer het haantje en dat terwijl je op hoogte soms heel slecht slaapt..
Door de wekker heen geslapen,snel naar de groep wij lopend via het oude gedeelte naar de Jokhang tempel..
Hebben het rondje mee gelopen en wat bijzonder al die mensen op pelgrimstocht naar de tempel.
De mensen die van staan naar liggen schuiven op de grond..zo bijzonder.
De mensen die niets hebben of al hun bezittingen de tempel geven..de monnik die zit te bidden..
Dan de dame in mooie prada schoenen plooien rokje roggeld en spuugt op de grond hahaha...
Zijn de tempel in geweest was super mooi..op het dak gestaan..
Daarna rustig met de meiden Hanneke,Cillia op een bankje gaan zitten en dan mensen kijken..
Kwam een oude Tibetaan naast mij zitten en ik heb altijd wel wat te knagen in mijn rugzak.
Haha wij hadden al pinda's op, bifi worstje en had ook nog koekjes haha..oude mannetje gelijk maar mee laten genieten van mijn koekjes haha snapte waarom hij de pinda s niet wilde hahaha hij had geen tanden..
Mijn boerenfluiten chinees gaat super..ze begrijpen me en is zo leuk, wij worden op de foto gevraagd haha..
Heb zelfs voor een chinees stel foto's mogen maken.. wo  ( ik in chinees) wijzen naar hun camera en hun hard knikken en xiexie ( dank je wel) zeggen...was even happie momentje.
Oke, 15 minuten later weer een happie momentje haha heerlijke noodle soep met yak vlees er in, heerlijk..
Vanavond de yak hamburger met salade en eigen gemaakte frietjes (zo rot)
Na de lunch naar het Sera klooster gereden net buiten de stad.
Dit klooster heeft 5000 monniken en een 100 tal dabatteerd elke dag, de staande vraagt en de zittende antwoord.
Ook bij dit klooster in de Bergen, worden mensen die overleden zijn en niet ziek waren maar gezond zijn gestorven, in stukken gesneden en dan aan de gieren gegeven..
De Hemel begravenis, als je ziek Bent en overlijd dan word je begraven en als er een kind overlijd dan word het lichaam in de rivier gegooid bij de vissen...ook deze rivier in Tibet komt in de ganges uit.
En met de Hemel begravenis poepen de gieren je uit en komt in de rivier en zo Is de cirkel van de boedha rond.
Dus bij zonder en we zagen de mensen op de berg bezig zijn.. gelukkig waren de gieren er nog niet.
Daarna moe van de dag bezig zijn..en op naar het hotel!
Ben broodjes gaan halen en wat foute koekjes ( die ik ken van de chinese les ) voor Morgen in de bus..morgen gaan we naar shigatse op 3900 meter..de reis gaat via de Bergen en heb er zo'n zin in.
Mijn hoofd gaat goed, geen pijn 4liter water en veel rusten als het kan.
Dus vanavond weer vroeg tukken en mijn 10 uur halen.
Ze bijarten niet meer op straat..wel word er op elke hoek een soort domino/mayong gespeeld.
Alleen voor mannen hahah maar goed ook..die zijn fel van spel.

1. Adriaan Nooitrust:
    1 mei 2017
    Weer een leuk verhaal schat xx lov jou xx
  2. Doranny "Do".:
    1 mei 2017
    Apart om te lezen hoe men daar met de overledenen omgaan. En net wat je zegt:Gelukkig waren de gieren er nog niet .
    Xx
  3. Matthijs:
    1 mei 2017
    Weer een mooi verhaal en succes nog om die berg op te komen!
  4. Sjantal:
    1 mei 2017
    Was weer heerlijk om te lezen, bedankt
  5. Corrie.:
    1 mei 2017
    Wat is het hier mooi. En zo helder allemaal beschreven. Was weer genieten.
  6. Ton:
    1 mei 2017
    Mooie verhalen Miran , van een geweldige reis.
  7. Kitty:
    1 mei 2017
    Dankzij Tao Man kan jij mooi de Chinese show stelen :-)
  8. Berta de Keizer-Vink:
    Hoi Miran,
    Meid wat een luguber verhaal joh van die doden... brrr. vreemde gewoonten hebben ze toch vaak in die landen. Gelukkig dat het hier anders gaat.. ik zou er niet aan moeten denken hoor. Verder hele mooie foto's en gelukkig zie je er gezond en gelukkig uit op de kiekjes... zo zien te houden meid.. fijn dat je geen hoofdpijn hebt en ik hoop voor je dat je dat ook niet zult krijgen als je hogerop gaat...geniet maar weer van je reisdag morgen... en wat kun jij veel uren achter elkaar slapen zeg, om jaloers op te worden haha.... veel plezier morgen.. liefs van mij xxx
  9. D/:
    1 mei 2017
    Whahaaaa die chinees op de foto. Die kijkt zo naar je van..... pffff stomme tourist