Bijzonder sneeuw in tibet

5 mei 2017 - Shigatse, China

Haha geweldig komen we in het yak hotel..begint het te donderen,te hagelen en te sneeuwen..
Hallo daar boven, morgen willen we rond het  klooster lopen en niet het klooster in schieten hahaha..
19 uur even happie eten..vaste clubje wat elkaar op zoekt..
Heerlijk gelachen met de meiden en Dirk denkt pfft haha..daarna even een winkel in gelopen, wat inkopen gedaan voor in de trein van zaterdag, de Hemel trein word bijzonder th super Lang tuffen.
33 uur en 30 minuten van Lhasa naar Xian. Lekker fout een roze beker gekocht waar mijn thee,noodles in gaan.
Het eten is slecht in de trein maar gekookt water is er in over vloed.
Morgen lekker pas n.a. 9 uur op Staan en dus lekker bij slapen...
De oranje Gans die we zagen gisteren is de fluitgans, thanks vadertje!
Ook de kraan vogels hebben we gezien..bizar normaal alleen in de dierentuin.
Wat bijzonder dat dokter sjanie aan mij denkt en ja, bijzonder dat jullie zo aan mij denken.
Geweldig fijn en voelt bijzonder.
Zijn met elkaar naar het klooster gelopen..met Dirk en Cillia ons eigen padje gelopen..heerlijk tussen de lokale Tibetanse mensen gezeten..hahaha ze Wilde weer met ons op de foto..koekjes gedeeld en dacht bij mijn eigen al de mensen hebben hun eigen koffie mee genomen  hahaha zit er yak boter in en dat gieten ze in de lampen van het klooster ( dat verklaarde gelijk waarom het zo ahum heerlijk rook).
Zo even happie eten regelen, was niet zo moeilijk, de groep ging het ene restaurant in en wij lekker een anderen en daarna zijn we het oude stads gedeelte in getrokken.
Wat blijft het super leuk om een markt te bezichtigen.
Karkassen van de yak open en bloot in de openlucht, raar om te zien.
Zijn begonnen met het zonnetje, was zo 18 graden, de wind draaid en het werd kouder en zo liepen we in een sneeuw bui, gelukkig zaten we net uit te puffen in een restaurant.
De hoogte blijft ons energie kosten, zijn 5 uur aan het lopen bekijken geweest en nu Ben af.
Lekker even paar uurtjes tutten in de kamer en dan happie eten en is er weer een dag voorbij!!
Nog 9 dagen en dan is deze mier weer thuis wat gaat de tijd snel.